начало

Три пъти са се увеличили спестяванията на магистратите за 10 години Три пъти са се увеличили спестяванията на магистратите за 10 години

Въпрос за връщане на повредена стока

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот aboveandbeyond » 09 Авг 2024, 09:05

Здравейте.

Преди няколко месеца закупих автомобилна част от онлайн сайт, от който винаги съм получавал качествени части. Сега обаче установявам, че тази част не работи както трябва, поради което искам да я върна за ремонт или замяна - за мен няма значение, просто искам да имам работеща част. Доколкото успявам да се ориентирам,
Въпросът ми е - кой трябва да заплати транспорта на стоката при изпращането и при връщането впоследствие, след като тя все още е гаранционна? Стоката няма никакъв договор за гаранция, поради което приемам, че всичко си е стандартно.

Благодаря!
aboveandbeyond
Младши потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 07 Яну 2023, 09:13

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот nikodim77 » 09 Авг 2024, 23:03

Здравейте,
Вие, следва да понесете разходите за транспорт.
Но все пак се запознайте с ОУ на продавача, ако е публикувал такива…
nikodim77
Активен потребител
 
Мнения: 1289
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот guest1 » 10 Авг 2024, 16:16

Здравейте.
Първо си оправете терминологията. Не може да се възползвате от право на отказ и връщане (пъ чл. 50 от ЗЗП) защото срокът е 14 дневен.
При вас е рекламация, поради влошени експлоатационни характеристики. Нещо, което вие трябва да докажете
Чл. 125. (5) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
1. касова бележка или фактура;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на услугата с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.


Колкото до транспортните разходи - вие трябва да платите поне в едната посока и после да искате овъзмездяване.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2333
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот aboveandbeyond » 11 Авг 2024, 22:56

Връщане, с цел ремонт или замяна, това се има предвид. Благодаря много за мненията. Всичко друго по казуса ми е ясно, интересуваха ме само транспортните разходи. :)
aboveandbeyond
Младши потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 07 Яну 2023, 09:13

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот guest1 » 12 Авг 2024, 09:07

aboveandbeyond написа:Връщане, с цел ремонт или замяна, това се има предвид. Благодаря много за мненията. Всичко друго по казуса ми е ясно, интересуваха ме само транспортните разходи. :)

Едтестнено, че вие ще платите транспорта поне в едната посока. Защото в момента има само претенция - търговецът не е видял частта и не се,я съгракил, че има гаранционен дефект.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2333
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: Въпрос за връщане на повредена стока

Мнениеот aboveandbeyond » 16 Авг 2024, 17:38

guest1 написа:
aboveandbeyond написа:Връщане, с цел ремонт или замяна, това се има предвид. Благодаря много за мненията. Всичко друго по казуса ми е ясно, интересуваха ме само транспортните разходи. :)

Едтестнено, че вие ще платите транспорта поне в едната посока. Защото в момента има само претенция - търговецът не е видял частта и не се,я съгракил, че има гаранционен дефект.


Благодаря Ви за отговора.
aboveandbeyond
Младши потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 07 Яну 2023, 09:13


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта


cron