начало

Край на чакането: България е в Шенген и по суша от 1 януари Край на чакането: България е в Шенген и по суша от 1 януари

рекламация

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


рекламация

Мнениеот behroozwolf » 25 Авг 2010, 18:53

Значи извенете за правописните грешни.Ще си опиша проблема.Вчера на 24.08.2010 сключих договор към глобул за година с такса за 10лв+ вземане на телефон.Вечерта като пробвам,да слушам музика нестава прецакан е жака,като разклатя малко телефона почва да шуми вътрешно все едно болтче се търкаля вътре.След работа с телефона 5-10 минути става доста топъл(да не кажа горещІ.Днеска отивам в същия магазин и ми викат,че неможе да ми върната пари, и го пускат за замяна и чак след като минат 3 дни(т.е утре на 26.08 е последният срок) и ,ако неми заменят стоката ще ги върнат парите.Попитах ги понеже много несе бях запознал.Прочетох това от Закона за защита на потребителя:

Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.

Което ми навява,че като дам заявка за рекламация трябва в 3 дневен срок да ми върнат пари.Както пише,че трябва да посоча как искам да стане:да ми върнат парите,с замяна на у-во и др.Дайте съвет утре да ходя да споря с тях.Телфона е Samsung и го купих за 500лв.Опасявам се само,че като си зема парите ще ме прецакат с договора,смисъл може би всеки месец ще ми слагат допълнително 1-2лв може и повече.Благодаря предварително.
Този срок поне към глобул за рекламация знам,че е 3 дни от датата на купуване,т.е утре ако него заменят и дори да го заменят отивам с копие от закона за за рекламация от ЗЗП и би трябвало да ми върнат парите.Въпроса дори да го заменят,пак искам да ми върнат парите.Благодаря предварително.
behroozwolf
Младши потребител
 
Мнения: 11
Регистриран на: 25 Авг 2010, 18:49

Re: рекламация

Мнениеот TheOldMan » 25 Авг 2010, 23:56

Продавача трябва:
1. Да ремонтира уреда
2. Да го замени с нов, ако нещо по т.1. не може да се случи
3. Да ви върне парите, ако т.1 и т.2 са неизпълними

Сроковете по т.1 мисля, че беше 30 дни по т.2 и 3 вероятно трябва да стане веднага...
В края на краищата - вижте си гаранционната карта, там трябва да е описано всичко това, което ни питате.
И не, не можете да искате да ви върнат парите. Могат да ви ги върнат, само ако не могат да отремонтират апарата и да ви осигурят същия модел за замяна, ако ремонта е невъзможен. Връщането на парите е опция само ако апарата не отговаря на спецификациите, които са обявени при покупката -демек ако са ви метнали нещо, което без писмен документ е трудно доказуемо.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: рекламация

Мнениеот behroozwolf » 26 Авг 2010, 09:03

TheOldMan написа:Продавача трябва:

Връщането на парите е опция само ако апарата не отговаря на спецификациите, които са обявени при покупката -демек ако са ви метнали нещо, което без писмен документ е трудно доказуемо.



Примерно,ако телефона загрява(става доста топъл) за 5-10 минути работа с него,ведна след като е купен.
behroozwolf
Младши потребител
 
Мнения: 11
Регистриран на: 25 Авг 2010, 18:49

Re: рекламация

Мнениеот TheOldMan » 26 Авг 2010, 09:23

Не, говоря ако примерно сте се спазарили за телефон с цветен дисплей, а сте получили такъв с черно-бял. Или телефона да има GPS, но в модела, който получавате, той да липсва. Ако не могат да ви предоставят същия модел телефон, който да има функциите, които са били упоменати в рекламата, можете да развалите сделката. Но загряването вероятно е фабричен дефект на дадената бройка, и би трябвало да се ремонтира или телефона да бъде подменен с такъв от същия модел, който не грее. Макар че "грее" е относително понятие. И моя смартфон като го натоваря с повече работещи приложения, загрява осезаемо.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: рекламация

Мнениеот behroozwolf » 26 Авг 2010, 09:29

TheOldMan написа:Не, говоря ако примерно сте се спазарили за телефон с цветен дисплей, а сте получили такъв с черно-бял. Или телефона да има GPS, но в модела, който получавате, той да липсва. Ако не могат да ви предоставят същия модел телефон, който да има функциите, които са били упоменати в рекламата, можете да развалите сделката. Но загряването вероятно е фабричен дефект на дадената бройка, и би трябвало да се ремонтира или телефона да бъде подменен с такъв от същия модел, който не грее. Макар че "грее" е относително понятие. И моя смартфон като го натоваря с повече работещи приложения, загрява осезаемо.



Аха.Иначе,аз само го разглеждах из менюто и просто за 10 минути като печка стана така да се каже.А и телефона има 1 Ghz процесор.
behroozwolf
Младши потребител
 
Мнения: 11
Регистриран на: 25 Авг 2010, 18:49


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта


cron