Здравейте ,
Вчера ми написаха акт за превишена скорост ... Като започна да пише момчето , аз поисках документи и технически преглед на радара , с който ми е засечена скоростта . Нямаха никакви документи , а стикера за технически преглед на радара беше за 2009 година. Писах възражение по този въпрос (радара е без стикер за 2010 година за технически преглед ,което го прави невалиден и неточен) , но незнам какво да правя сега... Ако може някой да каже - До 7 дни ли имам право да обжалвам ? ; По какъв начин и къде се обжалва , просто цялата процедура !
Благодаря предварително !
- Дата и час: 12 Дек 2024, 19:05 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
акт за превишена скорост - Моля за помощ !
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
11 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Моля за помощ !
Забравихте да споменете Вие в нарушение ли бяхте, или - не?
Все пак знаете колко е показвал Вашият километраж когато са Ви спрели ...
Все пак знаете колко е показвал Вашият километраж когато са Ви спрели ...
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Re: Моля за помощ !
Да. Аз бях в нарушение , въпреки че мисля че това не беше реалната скорост ... Но факт е че стикера на радара беше за 2009 година, а не за 2010 Мога ли да обжалвам поради тази причина ?
- peshko
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29 Окт 2009, 17:00
Re: Моля за помощ !
peshko написа:Да. Аз бях в нарушение
Ами тогава?
Хем нарушаваме закона, хем като ни хванат и искат да ни санкционират, се чудим как да се измъкнем ...
Не мога да разбера що за хора има ...
- inspectora
- Активен потребител
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47
Re: Моля за помощ !
Средствата подлежащи на метрологичен контрол са подробно описани в чл.23 ал. от закона за измерванията и има издадена наредба по въпроса .Периодите на които се проверяват са подробно описани в Заповед А412 на Агенцията за държавен и технически надзор
Периода на проверка на радарните скоростомери е една година, алкохолните дрегери 6 месеца
http://www.damtn.government.bg/index.ph ... 70&lang=bg
Раздел XXXVI.
Радарни скоростомери
Чл. 745. Радарният скоростомер е предназначен за контрол на скоростта на моторните превозни средства чрез възпроизвеждане ефекта на Доплер.
Чл. 746. (1) Конструкцията на радарния скоростомер трябва да позволява да се индивидуализира превозното средство, чиято скорост е измерена, включително при едновременно движение на две или повече превозни средства, при разминаване или когато радарният скоростомер е монтиран на движещо се превозно средство.
(2) Ако радарният скоростомер не е пригоден да изпълни това изискване, той трябва да анулира резултатите от собствените си измервания, когато две различни превозни средства пресичат радарния лъч едновременно, но с различна скорост.
Чл. 747. Радарният скоростомер трябва да има устройство, отчитащо ъгъла, под който превозните средства пресичат радарния лъч (ъгъла на въздействие), освен в случаите, когато е предназначен за работа с практически успореден на направлението на трафика радарен лъч (ъгъл на пресичане под 10°).
Чл. 748. Конструкцията на радарните скоростомери, работещи без регистриращо устройство, трябва да позволява отчитане на резултатите от измерване от двама оператори едновременно.
Чл. 749. Възлите на радарните скоростомери, изложени на външни въздействия, трябва да са прахо- и водонепроницаеми след свързването на всички детайли.
Чл. 750. Радарните скоростомери трябва автоматично да изключват неверни резултати, причинени от външни въздействия и смущения, както и такива, предизвикани от промяна на захранващото напрежение извън зададения от производителя обхват.
Чл. 751. (1) Инструкциите (програмите) и запаметените данни трябва да се проверяват най-малко веднъж при всяко включване на радарния скоростомер по методи, удостоверяващи тяхната комплектност.
(2) Всяко несъответствие трябва да възпрепятства по-нататъшни измервания.
Чл. 752. За радарните скоростомери, регистриращи резултатите от измерване, регистрацията трябва да съдържа:
1. датата и времето на измерването;
2. измерената скорост и посоката на движение на превозните средства.
Чл. 753. (1) За радарните скоростомери, конструирани за използване в условия, при които операторът не може да контролира задоволително тяхната работа, производителят трябва да осигури резултатите да са в определените допустими граници.
(2) В инструкцията за работа, придружаваща радарния скоростомер, производителят трябва да предостави информация за извършените измервания за изпълнение на изискването по ал. 1.
(3) При измерванията трябва да се отчита както неопределеността от измерванията, така и възможни единични откази.
(4) При използване на статистически метод доверителната вероятност трябва да е най-малко 99,8 %.
Чл. 754. (1) Върху радарния скоростомер или върху всяко отделно съставящо го устройство трябва да има неизтриваеми означения за:
1. името на производителя;
2. типа и идентификационния номер на радарния скоростомер.
(2) Върху всяко присъединяемо устройство трябва да е нанесен съответен типов или идентификационен номер.
(3) Всеки радарен скоростомер трябва да се придружава от инструкция за работа, която съдържа:
1. описание на начина на работа с оборудването;
2. схемно описание на основните операции;
3. описание на нормалните работни условия;
4. режими на работа;
5. информация за основните причини за грешки;
6. преглед на влияещите върху измерванията фактори и грешките, които те могат да предизвикат;
7. за радарни скоростомери, конструирани за работа без оператор - информация за нивото на вероятност резултатите да попадат в определените допустими граници.
Чл. 755. (1) Знаците, удостоверяващи резултата от метрологичен контрол, се поставят на видно място върху корпуса на радарния скоростомер.
(2) В случаите, когато радарният скоростомер е съставен от самостоятелно обособени устройства, знаците се поставят на всяко от тях.
Чл. 756. (1) Максимално допустимата грешка при проверката на скорост чрез симулиране на Доплеров сигнал е ± 1 km/h или ± 1 % за скорости над 100 km/h.
(2) Радарният скоростомер трябва да може да извършва измервания с грешка, която не надвишава допустимата в температурен обхват, включващ най-малко обхвата от 0 °С до 50 °С.
(3) Ако границите на нормирания температурен обхват бъдат преминати, радарният скоростомер трябва автоматично да преустанови измерванията.
Чл. 757. (1) В неработещо състояние радарният скоростомер трябва да издържа без повреда температури от минус 25 °С до 70 °С.
(2) Обхватът на измерване на скоростта трябва да включва най-малко обхвата от 30 km/h до 150 km/h.
(3) Дълговременната нестабилност на честотата на излъчвания сигнал за две години не трябва да надвишава ± 0,2 %.
(4) Устройството за насочване на лъча не трябва да въвежда относителна грешка, надвишаваща ± 0,5 %.
Чл. 758. Когато радарният скоростомер е инсталиран в съответствие с инструкцията, той трябва да не допуска измервания в тази част от антенната диаграма, в която вследствие на нерегламентиран ъгъл на пресичане на радарния лъч относителната грешка от измерванията би надвишила ± 2 %.
Чл. 759. Радарният скоростомер трябва да може автоматично да извършва проверка поне на нискочестотната си част, на веригите за пренос и обработка на данни и на индикацията при включване, както и по желание на оператора, и да дава индикация за изпълнение на проверката.
Чл. 760. (1) Резултатите, предавани по цифров път, както и съответните електронни и логически схеми и компоненти трябва да бъдат проверявани чрез допълнителни операции.
(2) Всяко несъответствие трябва да блокира процеса на измерване.
(3) Индикаторът на скоростта трябва да блокира автоматично, когато захранващото напрежение е извън допустимите граници.
Чл. 761. (1) Радарните скоростомери се пускат на пазара и/или в действие след одобряване на типа и след първоначална проверка и подлежат на последващи проверки.
(2) Изпитването за одобряване на тип се извършва в лабораторни условия и на полеви тест.
(3) В лабораторията, извършваща изпитванията, се представя един брой радарен скоростомер заедно с пълната му окомплектовка и техническото досие.
Чл. 762. (1) Изпитването за одобряване на тип в лабораторни условия включва:
1. изпитване на микровълновата секция;
2. изпитване на нискочестотната секция;
3. предварителен тест на въздействия на електронния блок;
4. изпитване на механична издръжливост;
5. изпитване на климатична устойчивост;
6. воден тест за частите, изложени на вода;
7. тест на надеждност на електронните и логическите компоненти.
(2) Полевият тест се извършва в реален трафик с цел комплексно оценяване на факторите, влияещи върху резултатите от измерванията на скоростта.
(3) Измерванията се извършват в условия на променящи се скорост, гъстота на трафика и по възможност - при различни температури.
Чл. 763. (1) Първоначалната проверка включва:
1. проверка на контролните точки на антенната диаграма;
2. проверка на честотния обхват и стабилността на осцилатора;
3. проверка на точност при измерване на скорост чрез симулиране на Доплеров сигнал;
4. въздействие върху електронния блок;
5. проверка на излъчваната мощност.
(2) Първоначалната проверка се извършва в лабораторни условия.
(3) По преценка на проверителя допълнително може да се извърши полеви тест на отделни или на всички радарни скоростомери.
Чл. 764. (1) Последващата проверка включва:
1. проверка на контролните точки на антенната диаграма;
2. проверка на честотния обхват и стабилността на осцилатора;
3. проверка на точност при измерване на скорост чрез симулиране на Доплеров сигнал;
4. въздействие върху електронния блок.
(2) Последващата проверка се извършва в лабораторни условия. По преценка на проверителя допълнително може да се извърши полеви тест на отделни или на всички радарни скоростомери.
Раздел XXXVII.
Анализатори за алкохол в дъха
Чл. 765. Анализаторът за алкохол в дъха е предназначен да се използва за определяне концентрацията на етилов алкохол в издишвания от белите дробове въздух.
Чл. 766. Анализаторът за алкохол в дъха трябва да е конструиран така, че да гарантира максималната допустима грешка без настройване в продължение на 6 месеца след първоначалното му пускане в употреба.
Чл. 767. (1) Анализаторът за алкохол в дъха трябва да извършва измерване само ако взетата проба се приема за представителна по отношение на издишания от белите дробове въздух.
(2) Измерването трябва да спира, ако издишването не е непрекъснато или ако издишаният въздух съдържа въздух от горните дихателни пътища.
Чл. 768. (1) Преди всяко измерване анализаторът за алкохол в дъха трябва да посочва автоматично, че е готов да извърши правилно измерване.
(2) Измерването не трябва да се извършва, ако автоматичната проверка покаже, че то се извършва неправилно.
Чл. 769. (1) Обхватът на измерване на концентрацията на етиловия алкохол трябва да е от 0 mg/l поне до 1,5 mg/l.
(2) Обхватът на измерване на обема на издишания въздух трябва да е от 1,5 l до 4,5 l, с продължителност на издишването от 5 s до 15 s.
Чл. 770. (1) Стационарните анализатори трябва да са предназначени да работят в затворени пространства, чиято температура и влажност не се контролират.
(2) Преносими анализатори трябва да са предназначени да работят в отворени пространства със средни климатични условия.
Чл. 771. Стационарните и преносимите анализатори на алкохол в дъха трябва да са предназначени да работят в пространства със значителна или висока степен на вибрации и удари и при атмосферно налягане от 800 hPa до 1040 hPa.
Чл. 772. Влиянието на електромагнитно смущение трябва да е такова, че изменението на резултата от измерване да не е по-голямо от максимално допустимата грешка.
Чл. 773. (1) Анализаторът за алкохол в дъха трябва да показва резултата от измерването в mg/l.
(2) Анализаторът за алкохол в дъха може да показва резултата от измерване в промили "‰" съгласно приложение № 39.
Чл. 774. Максимално допустимите грешки на анализаторите за алкохол в дъха трябва да са:
1. ± 0,020 mg/l - за масова концентрация, по-малка от 0,400 mg/l;
2. ± 5 % от измерваната концентрация - за масова концентрация от 0,400 mg/l до 2,000 mg/l;
3. ± 20 % от измерваната концентрация - за масова концентрация над 2,000 mg/l.
Чл. 775. Скалният интервал трябва да е равен на 0,01 mg/l - при работни условия, и на 0,001 mg/l - при метрологично изследване.
Чл. 776. Стандартното отклонение на резултатите от 10 измервания трябва да е:
1. за концентрации, по-малки от 0,400 mg/l - по-малко от 0,007 mg/l;
2. за концентрации, равни или по-големи от 0,400 mg/l и по-малки или равни на 2,000 mg/l - по-малко от 1,75 %;
3. за концентрации, по-големи от 2,000 mg/l - по-малко от 6 %.
Чл. 777. Анализаторите за алкохол в дъха се пускат на пазара и/или в действие след одобряване на типа и след първоначална проверка и подлежат на последващи проверки.
Чл. 778. За изследване типа на анализаторите за алкохол в дъха се представят 3 образеца.
Чл. 779. (1) Изпитването за одобряване на типа се извършва с парогазови смеси с температура (34 ± 0,5)°С и с номинални стойности на масови концентрации 0,05 mg/l, 0,15 mg/l, 0,25 mg/l, 0,40 mg/l, 0,70 mg/l, 0,95 mg/l, 1,50 mg/l и по-големи, които да покриват най-малко 5 точки от обхвата на измерване.
(2) Парогазовите смеси се получават на изхода на газгенератор от водни разтвори на етилов алкохол съгласно приложение № 39.
(3) Стойността на концентрацията на етилов алкохол в парогазовите смеси трябва да е с разширена неопределеност при коефициент на покритие 2 по-малка от една четвърт от максимално допустимата грешка.
Чл. 780. Първоначалната и последващите проверки се извършват с парогазови смеси най-малко в 3 точки от обхвата на измерване.
Чл. 781. Максимално допустимите грешки на анализаторите за алкохол в дъха при последваща проверка са:
1. ± 0,032 mg/l - за масова концентрация, по-малка от 0,400 mg/l;
2. ± 8 % от измерваната концентрация - за масова концентрация от 0,400 mg/l до 2,000 mg/l;
3. ± 30 % от измерваната концентрация - за масова концентрация над 2,000 mg/l.
Периода на проверка на радарните скоростомери е една година, алкохолните дрегери 6 месеца
http://www.damtn.government.bg/index.ph ... 70&lang=bg
Раздел XXXVI.
Радарни скоростомери
Чл. 745. Радарният скоростомер е предназначен за контрол на скоростта на моторните превозни средства чрез възпроизвеждане ефекта на Доплер.
Чл. 746. (1) Конструкцията на радарния скоростомер трябва да позволява да се индивидуализира превозното средство, чиято скорост е измерена, включително при едновременно движение на две или повече превозни средства, при разминаване или когато радарният скоростомер е монтиран на движещо се превозно средство.
(2) Ако радарният скоростомер не е пригоден да изпълни това изискване, той трябва да анулира резултатите от собствените си измервания, когато две различни превозни средства пресичат радарния лъч едновременно, но с различна скорост.
Чл. 747. Радарният скоростомер трябва да има устройство, отчитащо ъгъла, под който превозните средства пресичат радарния лъч (ъгъла на въздействие), освен в случаите, когато е предназначен за работа с практически успореден на направлението на трафика радарен лъч (ъгъл на пресичане под 10°).
Чл. 748. Конструкцията на радарните скоростомери, работещи без регистриращо устройство, трябва да позволява отчитане на резултатите от измерване от двама оператори едновременно.
Чл. 749. Възлите на радарните скоростомери, изложени на външни въздействия, трябва да са прахо- и водонепроницаеми след свързването на всички детайли.
Чл. 750. Радарните скоростомери трябва автоматично да изключват неверни резултати, причинени от външни въздействия и смущения, както и такива, предизвикани от промяна на захранващото напрежение извън зададения от производителя обхват.
Чл. 751. (1) Инструкциите (програмите) и запаметените данни трябва да се проверяват най-малко веднъж при всяко включване на радарния скоростомер по методи, удостоверяващи тяхната комплектност.
(2) Всяко несъответствие трябва да възпрепятства по-нататъшни измервания.
Чл. 752. За радарните скоростомери, регистриращи резултатите от измерване, регистрацията трябва да съдържа:
1. датата и времето на измерването;
2. измерената скорост и посоката на движение на превозните средства.
Чл. 753. (1) За радарните скоростомери, конструирани за използване в условия, при които операторът не може да контролира задоволително тяхната работа, производителят трябва да осигури резултатите да са в определените допустими граници.
(2) В инструкцията за работа, придружаваща радарния скоростомер, производителят трябва да предостави информация за извършените измервания за изпълнение на изискването по ал. 1.
(3) При измерванията трябва да се отчита както неопределеността от измерванията, така и възможни единични откази.
(4) При използване на статистически метод доверителната вероятност трябва да е най-малко 99,8 %.
Чл. 754. (1) Върху радарния скоростомер или върху всяко отделно съставящо го устройство трябва да има неизтриваеми означения за:
1. името на производителя;
2. типа и идентификационния номер на радарния скоростомер.
(2) Върху всяко присъединяемо устройство трябва да е нанесен съответен типов или идентификационен номер.
(3) Всеки радарен скоростомер трябва да се придружава от инструкция за работа, която съдържа:
1. описание на начина на работа с оборудването;
2. схемно описание на основните операции;
3. описание на нормалните работни условия;
4. режими на работа;
5. информация за основните причини за грешки;
6. преглед на влияещите върху измерванията фактори и грешките, които те могат да предизвикат;
7. за радарни скоростомери, конструирани за работа без оператор - информация за нивото на вероятност резултатите да попадат в определените допустими граници.
Чл. 755. (1) Знаците, удостоверяващи резултата от метрологичен контрол, се поставят на видно място върху корпуса на радарния скоростомер.
(2) В случаите, когато радарният скоростомер е съставен от самостоятелно обособени устройства, знаците се поставят на всяко от тях.
Чл. 756. (1) Максимално допустимата грешка при проверката на скорост чрез симулиране на Доплеров сигнал е ± 1 km/h или ± 1 % за скорости над 100 km/h.
(2) Радарният скоростомер трябва да може да извършва измервания с грешка, която не надвишава допустимата в температурен обхват, включващ най-малко обхвата от 0 °С до 50 °С.
(3) Ако границите на нормирания температурен обхват бъдат преминати, радарният скоростомер трябва автоматично да преустанови измерванията.
Чл. 757. (1) В неработещо състояние радарният скоростомер трябва да издържа без повреда температури от минус 25 °С до 70 °С.
(2) Обхватът на измерване на скоростта трябва да включва най-малко обхвата от 30 km/h до 150 km/h.
(3) Дълговременната нестабилност на честотата на излъчвания сигнал за две години не трябва да надвишава ± 0,2 %.
(4) Устройството за насочване на лъча не трябва да въвежда относителна грешка, надвишаваща ± 0,5 %.
Чл. 758. Когато радарният скоростомер е инсталиран в съответствие с инструкцията, той трябва да не допуска измервания в тази част от антенната диаграма, в която вследствие на нерегламентиран ъгъл на пресичане на радарния лъч относителната грешка от измерванията би надвишила ± 2 %.
Чл. 759. Радарният скоростомер трябва да може автоматично да извършва проверка поне на нискочестотната си част, на веригите за пренос и обработка на данни и на индикацията при включване, както и по желание на оператора, и да дава индикация за изпълнение на проверката.
Чл. 760. (1) Резултатите, предавани по цифров път, както и съответните електронни и логически схеми и компоненти трябва да бъдат проверявани чрез допълнителни операции.
(2) Всяко несъответствие трябва да блокира процеса на измерване.
(3) Индикаторът на скоростта трябва да блокира автоматично, когато захранващото напрежение е извън допустимите граници.
Чл. 761. (1) Радарните скоростомери се пускат на пазара и/или в действие след одобряване на типа и след първоначална проверка и подлежат на последващи проверки.
(2) Изпитването за одобряване на тип се извършва в лабораторни условия и на полеви тест.
(3) В лабораторията, извършваща изпитванията, се представя един брой радарен скоростомер заедно с пълната му окомплектовка и техническото досие.
Чл. 762. (1) Изпитването за одобряване на тип в лабораторни условия включва:
1. изпитване на микровълновата секция;
2. изпитване на нискочестотната секция;
3. предварителен тест на въздействия на електронния блок;
4. изпитване на механична издръжливост;
5. изпитване на климатична устойчивост;
6. воден тест за частите, изложени на вода;
7. тест на надеждност на електронните и логическите компоненти.
(2) Полевият тест се извършва в реален трафик с цел комплексно оценяване на факторите, влияещи върху резултатите от измерванията на скоростта.
(3) Измерванията се извършват в условия на променящи се скорост, гъстота на трафика и по възможност - при различни температури.
Чл. 763. (1) Първоначалната проверка включва:
1. проверка на контролните точки на антенната диаграма;
2. проверка на честотния обхват и стабилността на осцилатора;
3. проверка на точност при измерване на скорост чрез симулиране на Доплеров сигнал;
4. въздействие върху електронния блок;
5. проверка на излъчваната мощност.
(2) Първоначалната проверка се извършва в лабораторни условия.
(3) По преценка на проверителя допълнително може да се извърши полеви тест на отделни или на всички радарни скоростомери.
Чл. 764. (1) Последващата проверка включва:
1. проверка на контролните точки на антенната диаграма;
2. проверка на честотния обхват и стабилността на осцилатора;
3. проверка на точност при измерване на скорост чрез симулиране на Доплеров сигнал;
4. въздействие върху електронния блок.
(2) Последващата проверка се извършва в лабораторни условия. По преценка на проверителя допълнително може да се извърши полеви тест на отделни или на всички радарни скоростомери.
Раздел XXXVII.
Анализатори за алкохол в дъха
Чл. 765. Анализаторът за алкохол в дъха е предназначен да се използва за определяне концентрацията на етилов алкохол в издишвания от белите дробове въздух.
Чл. 766. Анализаторът за алкохол в дъха трябва да е конструиран така, че да гарантира максималната допустима грешка без настройване в продължение на 6 месеца след първоначалното му пускане в употреба.
Чл. 767. (1) Анализаторът за алкохол в дъха трябва да извършва измерване само ако взетата проба се приема за представителна по отношение на издишания от белите дробове въздух.
(2) Измерването трябва да спира, ако издишването не е непрекъснато или ако издишаният въздух съдържа въздух от горните дихателни пътища.
Чл. 768. (1) Преди всяко измерване анализаторът за алкохол в дъха трябва да посочва автоматично, че е готов да извърши правилно измерване.
(2) Измерването не трябва да се извършва, ако автоматичната проверка покаже, че то се извършва неправилно.
Чл. 769. (1) Обхватът на измерване на концентрацията на етиловия алкохол трябва да е от 0 mg/l поне до 1,5 mg/l.
(2) Обхватът на измерване на обема на издишания въздух трябва да е от 1,5 l до 4,5 l, с продължителност на издишването от 5 s до 15 s.
Чл. 770. (1) Стационарните анализатори трябва да са предназначени да работят в затворени пространства, чиято температура и влажност не се контролират.
(2) Преносими анализатори трябва да са предназначени да работят в отворени пространства със средни климатични условия.
Чл. 771. Стационарните и преносимите анализатори на алкохол в дъха трябва да са предназначени да работят в пространства със значителна или висока степен на вибрации и удари и при атмосферно налягане от 800 hPa до 1040 hPa.
Чл. 772. Влиянието на електромагнитно смущение трябва да е такова, че изменението на резултата от измерване да не е по-голямо от максимално допустимата грешка.
Чл. 773. (1) Анализаторът за алкохол в дъха трябва да показва резултата от измерването в mg/l.
(2) Анализаторът за алкохол в дъха може да показва резултата от измерване в промили "‰" съгласно приложение № 39.
Чл. 774. Максимално допустимите грешки на анализаторите за алкохол в дъха трябва да са:
1. ± 0,020 mg/l - за масова концентрация, по-малка от 0,400 mg/l;
2. ± 5 % от измерваната концентрация - за масова концентрация от 0,400 mg/l до 2,000 mg/l;
3. ± 20 % от измерваната концентрация - за масова концентрация над 2,000 mg/l.
Чл. 775. Скалният интервал трябва да е равен на 0,01 mg/l - при работни условия, и на 0,001 mg/l - при метрологично изследване.
Чл. 776. Стандартното отклонение на резултатите от 10 измервания трябва да е:
1. за концентрации, по-малки от 0,400 mg/l - по-малко от 0,007 mg/l;
2. за концентрации, равни или по-големи от 0,400 mg/l и по-малки или равни на 2,000 mg/l - по-малко от 1,75 %;
3. за концентрации, по-големи от 2,000 mg/l - по-малко от 6 %.
Чл. 777. Анализаторите за алкохол в дъха се пускат на пазара и/или в действие след одобряване на типа и след първоначална проверка и подлежат на последващи проверки.
Чл. 778. За изследване типа на анализаторите за алкохол в дъха се представят 3 образеца.
Чл. 779. (1) Изпитването за одобряване на типа се извършва с парогазови смеси с температура (34 ± 0,5)°С и с номинални стойности на масови концентрации 0,05 mg/l, 0,15 mg/l, 0,25 mg/l, 0,40 mg/l, 0,70 mg/l, 0,95 mg/l, 1,50 mg/l и по-големи, които да покриват най-малко 5 точки от обхвата на измерване.
(2) Парогазовите смеси се получават на изхода на газгенератор от водни разтвори на етилов алкохол съгласно приложение № 39.
(3) Стойността на концентрацията на етилов алкохол в парогазовите смеси трябва да е с разширена неопределеност при коефициент на покритие 2 по-малка от една четвърт от максимално допустимата грешка.
Чл. 780. Първоначалната и последващите проверки се извършват с парогазови смеси най-малко в 3 точки от обхвата на измерване.
Чл. 781. Максимално допустимите грешки на анализаторите за алкохол в дъха при последваща проверка са:
1. ± 0,032 mg/l - за масова концентрация, по-малка от 0,400 mg/l;
2. ± 8 % от измерваната концентрация - за масова концентрация от 0,400 mg/l до 2,000 mg/l;
3. ± 30 % от измерваната концентрация - за масова концентрация над 2,000 mg/l.
- shopov
- Младши потребител
- Мнения: 65
- Регистриран на: 12 Окт 2009, 10:34
Re: Моля за помощ !
Добре благодаря
- peshko
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 29 Окт 2009, 17:00
Re: Моля за помощ !
inspectora написа:Забравихте да споменете Вие в нарушение ли бяхте, или - не?
Все пак знаете колко е показвал Вашият километраж когато са Ви спрели ...
На какво разстояние засичат тези радари? Мен лично, когато ме спряха, съм сигурен, че намалих скоростта доста, след като видях патрулната кола...Но ме спряха! Кой може да определи тогава, дали съм в нарушение или не? И ако радара е с изтекла документация за пригодност...Не съм се сещал, да им искам такава! Паника, шок...
Та...нарушение, или не? Кой? Как? Водача е крив винаги...
- novozagorski
- Младши потребител
- Мнения: 82
- Регистриран на: 14 Яну 2010, 08:03
Re: акт за превишена скорост - Моля за помощ !
По горе е описано всичко необходимо да си направите изводите и да си отговорите на въпросите.Ако имате желание някой друг да ви отговори вместо вас - при адвокат.За начините и методикат за използване на инструмента "адвокат" има отделна тема.Съветвам Ви да я прочетете.
С най - добри чувства,
С най - добри чувства,
- shopov
- Младши потребител
- Мнения: 65
- Регистриран на: 12 Окт 2009, 10:34
Re: акт за превишена скорост - Моля за помощ !
peshko написа:Здравейте ,
Вчера ми написаха акт за превишена скорост ... Като започна да пише момчето , аз поисках документи и технически преглед на радара , с който ми е засечена скоростта . Нямаха никакви документи , а стикера за технически преглед на радара беше за 2009 година. Писах възражение по този въпрос (радара е без стикер за 2010 година за технически преглед ,което го прави невалиден и неточен) , но незнам какво да правя сега... Ако може някой да каже - До 7 дни ли имам право да обжалвам ? ; По какъв начин и къде се обжалва , просто цялата процедура !
Благодаря предварително !
peshko, за обжалването на акта имаш 3 дни, а за наказателно постановление са 7 дена. Ако си пропуснал да обжалваш акта нищо не си загубил, щото малко вероятно е някой полицейски шеф да му обърне внимание. ... Но виж, за Наказателното постановление, там нещата са доста по-различни ...ако е вярно това дето си го написал ... , ЗАДЪЛЖИТЕЛНО обжалваш и по мое мнение по-добре е да го направиш с адвокат(което зависи от интереса ти) ...не обръщай внимание на това че доста "доброжелатели" от форумците тук, ще се надпреварват да ти четат конско, как си "нарушил закона", колко са принципни и онеправдани "органите"... ще се опитат да те изкарат по-черен и от дявола, ама това хич да не ти пука.
НЕВИНЕН СИ ДО ДОКАЗВАНЕ НА ПРОТИВНОТО, КОЕТО ЩЕ РЕЧЕ,ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ НАПЪНЕШ И ДА ДОКАЖЕШ, ЧЕ ТЕ - "ОРГАНИТЕ" СА ВИНОВНИ, КОЕТО В МНОГО ОТ СЛУЧАИТЕ Е ФАКТ.
Един милиционер се бръснел, телефона звъннал и той се порязал. Защо? * За да отбележи до къде е стигнал *
-
hironi - Младши потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 26 Яну 2010, 22:55
- Местоположение: гр. Пловдив
Re: акт за превишена скорост - Моля за помощ !
А адвоката ще ти вземе 15лв и ще спестиш 35лв от глобата .
Какво превишение показа радара? Въобще дали има смисъл да жалиш, или предпочиташ за спорта да дадеш двойно, щото както един пиян приятел с над 1,2 в 08.00 часа казал на полицаите - искам да имам чисто минало - те го спряли за скорост, и да се отърве от фиша от 5лв отнесе.... това преди много години
Какво превишение показа радара? Въобще дали има смисъл да жалиш, или предпочиташ за спорта да дадеш двойно, щото както един пиян приятел с над 1,2 в 08.00 часа казал на полицаите - искам да имам чисто минало - те го спряли за скорост, и да се отърве от фиша от 5лв отнесе.... това преди много години
- nikiboy
- Потребител
- Мнения: 983
- Регистриран на: 31 Авг 2006, 08:05
Re: акт за превишена скорост - Моля за помощ !
Въпросът е принципен. Ако не е било нужно е нямало да ти бъде дадено това право на обжалване.
- hristo2834
- Потребител
- Мнения: 132
- Регистриран на: 14 Ное 2009, 22:02
11 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта