начало

Край на чакането: България е в Шенген и по суша от 1 януари Край на чакането: България е в Шенген и по суша от 1 януари

Трябва ли да плащам за нещо, което не използвам?

Казуси за недвижими имоти


Трябва ли да плащам за нещо, което не използвам?

Мнениеот ot_men » 02 Дек 2007, 12:24

Здравейте.
Сблъсках се със следния казус и съм в неведение. Задължен ли съм да плащам режиини разноски /осветление, портиер, поддръжка асансьр и т.н./ гласувани от общото събрание на входа в случай, че апартамента все още не се използва от никого и за момента е негоден да се живее в него. Т.е собственици или представители на даденото жилище не употребяват обща електроенергия, асансьр и не се възползват от услугите на портиера.
Чрез бърз прочит на Закона за етажната собственост и Правилника за реда, управлението и надзора в същата установих, че има двусмислие.
Благодаря Ви.
ot_men
Младши потребител
 
Мнения: 12
Регистриран на: 02 Дек 2007, 11:53

Мнениеот Akademika » 02 Дек 2007, 20:09

чл. 9. (1) (Изм. - Изв., бр. 14 от 1957 г., бр. 73 от 1979 г., изм. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Общите разходи за осветление, вода, поддържане, почистване и др. на общите части на сградата се разпределят според броя на обитателите, които ги използват не по-малко от един месец
(2) (Изм. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) При наличие на измервателни и контролни прибори за топлинна енергия за отделните консуматори консумираната от тях топлинна енергия се заплаща по показанията им.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) При сгради, в които има магазини, ресторанти, сладкарници, работилници, офиси и други подобни заведения, консумираната от тях топлинна енергия се определя по показанията на монтираните в тях измервателни и контролни прибори. При липса на такива прибори потреблението на топлинна енергия от тези обекти се изчислява пропорционално на отопляемия обем или по мощността на отоплителните тела в съответните имоти съгласно действащите нормативни актове. Останалото количество топлинна енергия се разпределя между различните консуматори, изчислена на кубичен метър отопляем обем или по показанията на монтираните в тях измервателни и контролни прибори.
(4) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Разходите за портиер (заплата, работно облекло и наем на заетото помещение), както и за почистването и поддържането на местата за общо ползуване се разпределят поравно, според броя на обитателите. Тези разходи не се заплащат от децата, ненавършили 3-годишна възраст, включително от временно живеещите, които са живели в сградите не по-малко от един месец, а децата от 3- до 6-годишна възраст включително заплащат 50 на сто от сумата, определена за останалите обитатели.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Лицата, които упражняват професия или извършват дейност в етажната собственост, която е свързана с достъп на външни лица, по-чест от обичайния, участвуват в разпределението на разноските за осветление, почистване и поддържане на общите части и за портиер в петорен размер (като за петима обитатели).
(6) (Нова - Изв., бр. 32 от 1957 г.) Разходите, посочени в алинея 1, буква "а" (за осветление), и в алинея 4 (за портиер, почистване и поддържане на местата за общо ползуване) се заплащат от собствениците или от наемателите на магазини, ресторанти, производствени и други помещения, които не се използуват за жилищни нужди, съобразно стойността на помещенията (чл. 40 от Закона за собствеността), а между собствениците или наемателите на едно и също такова помещение - съобразно използуваната площ от него.
(7) (Нова - ДВ, бр. 76 от 1978 г., изм. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Разходите за използуването и поддържането на асансьорни уредби се разпределят според броя на обитателите без децата до три години. Общото събрание може да реши разпределението на тези разходи да стане по друг начин, както и да освободи от тях някои от обитателите на долните етажи.
(8) (Нова - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Собствениците на кучета участват допълнително в разходите за почистване на общите части, като плащат за всяко куче колкото за един член от семейството, но не по-малко от 1 лв.
(9) (Нова - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Общото събрание може да приеме решение за опрощаване или за временно подпомагане от бюджета на финансово затруднени собственици за цялата или за част от сумата, която им е определена за покриване на одобрени разходи.
(10) (Нова - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) С решение на общото събрание собствениците могат да участват с материали и/или труд при извършване на работи по поддържането и възстановяването на общи части от сградата, като стойността им се приспада от дължимата от тях сума.
Akademika
Потребител
 
Мнения: 134
Регистриран на: 21 Сеп 2007, 10:43

Мнениеот ot_men » 03 Дек 2007, 15:53

Благодария на Akademika. Прочетох правилника за ет. собственост, но в Закона за собствеността е написано и друго:
Чл. 41. Всеки собственик, съразмерно с дела си в общите части, е длъжен да участвува в разноските, необходими за поддържането или за възстановяването им, и в полезните разноски, за извършване на които е взето решение от общото събрание.
Това имам предвид като казвам разминаване. "Полезните разноски", които могат да се изтълкуват и като стълбищно осветление, такса за асансьр, хигиенист и т.н. /никъде не пише какви са точно те/.
Всъщност нямам нищо против да участвам наравно с всички в тези разходи, но поне да изчакат да се нанеса, тъй като, ако от сега започна да ги плащам това би означавало, че плащам разходите на други консуматори.
ot_men
Младши потребител
 
Мнения: 12
Регистриран на: 02 Дек 2007, 11:53


Назад към Имотни казуси


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 42 госта


cron