Здравейте,
Дълго е за обяснение, но все пак искам да ви помоля за помощ. Ще ви бъда много благодарна.
Живея в жилищна кооперация и във входа, в който живея се събираха пари за ремонт на покрива. Човекът, който ги събира отказва да ми предостави фактури, касови бележки и всякакви други документи за разходите с мотива, че си имало хора(от входа), които извършват ревизия на касата и аз ако имам съмнения трябва да предизвикам ревизия. Това бил начинът, по който съм можела да проверя какви средства са изразходвани.
Но още повече, че за ремонта не се плати на фирма , а на частни лица, които по никакъв начин не могат да докажат точно колко пари са взели.
Аз съм платила 2/3 от сумата и ще дам останалите пари след като видя всички документи, за което са уведомени на общото събрание. А такива могат да ми се представят само за материали, не за труд.
Въпросът ми е: Имам ли право да изисквам тези документи и те имат ли право да ми откажат да ми ги предоставят? Ако не са ми предоставени такива имам ли право да откажа да заплатя?
запозната съм, че по закона за общата собственост съм длъжна да платя, но всъщност съм платила всичко, за което има документ. Могат ли да ме съдят за тази 1/3 от сумата, която не могат да докажат, че е платена?
- Дата и час: 05 Дек 2024, 06:26 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
помощ
|
|
3 мнения
• Страница 1 от 1
Уважаема Госпожо,
Този вид въпроси са уредени в Правилника за управлението, реда и надзора в етажната собственост. Обичайно при необходими ремонти като този се свиква общо събрание на етажните собственици, на което се решава какъв точно ремонт да бъде извършен и коя оферта да се одобри. рЕШЕНИЯТА НА ОбЩОТО СЪбрАНИЕ СЕ ПрОТОКОлИрАТ И ПОДПИСВАТ ОТ УПрАВИТЕлЯ И ИЗбрАНИЯ ЗА цЕлТА СЕКрЕТАр, за да няма после недоразумения. Независимо кой е извършвал ремонта би следвало да се предостави разходен документ, пък бил той и една съвсем обикновена разписка, на която е обозначено какви материали са използвани, колко струват и т.н. Обичайно домоуправителят е отговорен за провеждането на въпросните дейности, респ. той е длъжен, след приключване на всичко, да даде отчет относно направените разходи.
Този вид въпроси са уредени в Правилника за управлението, реда и надзора в етажната собственост. Обичайно при необходими ремонти като този се свиква общо събрание на етажните собственици, на което се решава какъв точно ремонт да бъде извършен и коя оферта да се одобри. рЕШЕНИЯТА НА ОбЩОТО СЪбрАНИЕ СЕ ПрОТОКОлИрАТ И ПОДПИСВАТ ОТ УПрАВИТЕлЯ И ИЗбрАНИЯ ЗА цЕлТА СЕКрЕТАр, за да няма после недоразумения. Независимо кой е извършвал ремонта би следвало да се предостави разходен документ, пък бил той и една съвсем обикновена разписка, на която е обозначено какви материали са използвани, колко струват и т.н. Обичайно домоуправителят е отговорен за провеждането на въпросните дейности, респ. той е длъжен, след приключване на всичко, да даде отчет относно направените разходи.
I have learned, that if one advances confidently in the direction of his dreams, and endeavors to live the life he has imagined, he will meet with a success unexpected in common hours.
- ralitsa
- Потребител
- Мнения: 353
- Регистриран на: 07 Апр 2004, 16:10
Благодаря за отговора.
Относно повторението на темата. Видях го. Първия път помислих, че не се е изпратило съобщението. За което се извинявам. Не е умишлено.
Лек ден!
Относно повторението на темата. Видях го. Първия път помислих, че не се е изпратило съобщението. За което се извинявам. Не е умишлено.
Лек ден!
- akrasimirova
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Сеп 2007, 12:14
3 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 67 госта