Имат ли шанс протестите?
Публикувано на: 05 Ное 2003, 12:40
до Районен Прокурор
гр.Свищов
Ж А Л Б А
от Атанас Костадинов Друмев, ЕГН 3802161420
ул”.Цар Борис-I,” №46, 5250 Свищов
тел.№ 2-65-20, E-mail: tanas@bgb.bg
ОТНОСНО: обективен мълчалив отказ по Молба за издаване на индивидуален административен акт-Вх.№ 94-М-1233/24.09.2003 г. при Общината в Свищов: неправилност на отказа-чл.21, ал.2 от ЗАП; инвокиране на унищожаемост на ИАА- чл.36, ал.1 от ЗАП (по писмена заповед)
Уважаема госпожо Калинка Тодорова,
Не Ви сезираме с настояване за процесуални НПК действия, нито за действия по атакуване на престъпни обстоятелства в електорална обстановка.
Замолването касае нещо толкова малко, което е в обхвата на прокурорите по административна процедура.
Преди да се произнесете, молим да приемете за достоверна фактологията по настоящата:
1.- На 24 октомври 2003 г. с Вх.№ 94-М-1233 при Общината в Свищов е депозирана Жалба от страна на А.К.Д. с две алтернативни искания-първото е да се саморевизира една заповед набивш кмет Красимир Кръстев по наведени аргументи за това. Същата е допълнително потвърдена с Молба от 06.10.2003 г. към същия входящ номер.
2.- Междувременно, на 25.09.2003 г., действуващият кмет на община *Свищов* - Станислав Петров Благов е регистриран за кандидат за кмет в предстоящите местни избори -26 октомври 2003 г. – Решение № 31 от 25.09.2003 г. На основание чл. 47, ал.1 от ЗМИ той е бил длъжен да излезе в платен отпуск, а по-нашему в неплатен отпуск. На основание ал.3 от чл.47 от ЗМИ е било редно Общинският Съвет да приеме Решение, с което да упълномощи някой заместник-кмет с права на кмет в изборна ситуация. Слчуаят с тукашното местно ръководство, обаче, не подада в рамките на законно допустимите делегирания на правомощия, нещо, което се подразбира от факта, че последната сесия на ОбСъвет не прие решение по съществото на ал.3; нейното последното заседание беше вече предизвестено преди датата на регистрирането на кандидатите за кметове и съветници.
3.- Защо считаме, че сме изправени пред един обективен мълчалив отказ от признаване на правото да се иска издаването на просубектен административен акт? Защото, съвсем инцидентно в инициираното административно производство, по силата на чл.36, ал.1 от ЗАП, се налага да инвокираме унижощаемост на един друг “ИАА”, издаден от кмет Станислав Благов (Забележка: В случай,, че не бъде преизбран, ще се атакува по чл. 37, ал. от ЗАП),. Става дума за Заповед № 1794 от 25.09.2003 г., с която на основание чл. 44, ал.1 и 2, чл. 47, ал.3 от ЗМИ и Удостоверение № 124/25.09.2003 г. от ОИК, кмет Благов е издал Заповед без да е имал правато да я издава. Вече е бил регистриран като кандидат и е нямал правото да изпълнява каквито и да било функции в общината. Процедурно това е заповед, издадена в изпълнение на висящи в изборна обстановка пълномощия на кмет. Естествено се поставя въпроса, защо кметът не се произнася също така по молби за признаване на права на гражданите, а само се ограничава с пълномощието да издаде една единствена заповед по време на законен отпуск?! Нещо повече: цитираната Заповед № 1794 от 25.09. 2003 г. по думите на юрисконсулт Цоло Илев Цолов не е предхождана от избор на респективен заместник на кмета по смисъла на специалната клауза по чл.47, ал.3 от ЗМИ.
4.-Нека прощава господин Благов, но тази заповед се явява изключително неиздържана, защото се явява едно изключение по отношение признаване на права само за един - недържавен служител - чл. 3 от Закон за Държавния Служител по смисъла на чл. 19, ал. 3 от Закон за администрацията. Налице е неравнопоставеност през закона по отношение на всички други граждани в община Свищов! Считаме за недопустимо възлагането на пълномощия, при това в противоречие с чл. 44 от ЗМСМА, понеже с този текст не се разрешава на кмет да делегира правата си, освен на кметове на кметства. А видимо от цитираната заповед №1794 от 25.09.2003 г. са делегирани права на Станислав Димитров в качеството му на заместник-кмет. Поне да му бяха делегирани задълженията на кмета, горе-долу заповедта можеше да изглежда валидна, макар че от гледната точка на конституционната повеля, не се предполагат фигурите на земестник-кмет. Те не полагат клетва за спазване на законността, което де факто предполага безпринципност или безотговорност на управленските решения, независимо от тяхното естество: един заместник-кмет винаги би могъл да се мотивира, че за него не съществува задължението да спазва някаква законност. Липсва изричната разпоредба в заповедта на кмет Благов за делегиране на задължения си на заместник. А той си остава кмет, до като новоизбраният кмет положи клетва!
В случай, че сте съгласна и убедена в нашите основания, предлага се да изръшите само нещо много малко; то е в кръга на вашите правомощия.Цитираната Заповед е била вече повод на изпълнение от страна на заместник-кмет Ст.Димитров по повод Жалба от адвокат Александър Якимов – Решение №45 на ОИК. Тоест, няма как да я унищожат следварително, понеже и защото Ст.Благов се е съгласил с отправената му в личен разговор критика. Същата е на разположение на личната секретарка на кмета, вероятно препис от нея има също така на разположение на госпожа Лоринкова, председател на ОИК. Заломена сте, следователно, да издирите тази Заповед, да изготвите протест пред Окръжен Съд за нейната унищожаемост (резултатите сочат преизбиране), като Ви замолваме също така да ни известите за започналото от Вас административно производсво, за да вземем дейно участие. От наша страна сме предвидили административна процедура по незаконосъобразнфност пред Областния Управител-нещо, което може да се пътвърди от правният отдел в Общината. Нашата Жалба е отправена по административен ред с тяхно писмо от 16 октомври 2003 г. по Изх.№ 94-Ж-171
Колкото до преклузивния срок по ЗАП, налице са удължените срокове за жалба от страна на А.К.Д. по смисъла на чл.13, ал.2 – месечен срок. Няма пречки прокурор да протестира в този преклузивен срок, с оглед разпоредбата на чл.107 от ЗВС. А що се отнася до задължителното другарство пред Окръжен Съд, позицията ни ще е устновителна по отношение задължението на ОУ или по-точно казано срещу порочния мълчалив отказ, който очакваме. Тоест, ще се наложи съдебна процедура пред ОкС. Обжалваме порочен метод на дейност на републиканската администрация, по неправиност. Замолваме да ни снабдите с обикновен ксеропрепис от тази Заповед на Ст.Благов. Настояваме за Вашата подкрепа в защита на нарушеното субетивно право на А.К.Д.
Свищов,
27 октомври 2003 г.
С почитание
Атанас Друмев
гр.Свищов
Ж А Л Б А
от Атанас Костадинов Друмев, ЕГН 3802161420
ул”.Цар Борис-I,” №46, 5250 Свищов
тел.№ 2-65-20, E-mail: tanas@bgb.bg
ОТНОСНО: обективен мълчалив отказ по Молба за издаване на индивидуален административен акт-Вх.№ 94-М-1233/24.09.2003 г. при Общината в Свищов: неправилност на отказа-чл.21, ал.2 от ЗАП; инвокиране на унищожаемост на ИАА- чл.36, ал.1 от ЗАП (по писмена заповед)
Уважаема госпожо Калинка Тодорова,
Не Ви сезираме с настояване за процесуални НПК действия, нито за действия по атакуване на престъпни обстоятелства в електорална обстановка.
Замолването касае нещо толкова малко, което е в обхвата на прокурорите по административна процедура.
Преди да се произнесете, молим да приемете за достоверна фактологията по настоящата:
1.- На 24 октомври 2003 г. с Вх.№ 94-М-1233 при Общината в Свищов е депозирана Жалба от страна на А.К.Д. с две алтернативни искания-първото е да се саморевизира една заповед набивш кмет Красимир Кръстев по наведени аргументи за това. Същата е допълнително потвърдена с Молба от 06.10.2003 г. към същия входящ номер.
2.- Междувременно, на 25.09.2003 г., действуващият кмет на община *Свищов* - Станислав Петров Благов е регистриран за кандидат за кмет в предстоящите местни избори -26 октомври 2003 г. – Решение № 31 от 25.09.2003 г. На основание чл. 47, ал.1 от ЗМИ той е бил длъжен да излезе в платен отпуск, а по-нашему в неплатен отпуск. На основание ал.3 от чл.47 от ЗМИ е било редно Общинският Съвет да приеме Решение, с което да упълномощи някой заместник-кмет с права на кмет в изборна ситуация. Слчуаят с тукашното местно ръководство, обаче, не подада в рамките на законно допустимите делегирания на правомощия, нещо, което се подразбира от факта, че последната сесия на ОбСъвет не прие решение по съществото на ал.3; нейното последното заседание беше вече предизвестено преди датата на регистрирането на кандидатите за кметове и съветници.
3.- Защо считаме, че сме изправени пред един обективен мълчалив отказ от признаване на правото да се иска издаването на просубектен административен акт? Защото, съвсем инцидентно в инициираното административно производство, по силата на чл.36, ал.1 от ЗАП, се налага да инвокираме унижощаемост на един друг “ИАА”, издаден от кмет Станислав Благов (Забележка: В случай,, че не бъде преизбран, ще се атакува по чл. 37, ал. от ЗАП),. Става дума за Заповед № 1794 от 25.09.2003 г., с която на основание чл. 44, ал.1 и 2, чл. 47, ал.3 от ЗМИ и Удостоверение № 124/25.09.2003 г. от ОИК, кмет Благов е издал Заповед без да е имал правато да я издава. Вече е бил регистриран като кандидат и е нямал правото да изпълнява каквито и да било функции в общината. Процедурно това е заповед, издадена в изпълнение на висящи в изборна обстановка пълномощия на кмет. Естествено се поставя въпроса, защо кметът не се произнася също така по молби за признаване на права на гражданите, а само се ограничава с пълномощието да издаде една единствена заповед по време на законен отпуск?! Нещо повече: цитираната Заповед № 1794 от 25.09. 2003 г. по думите на юрисконсулт Цоло Илев Цолов не е предхождана от избор на респективен заместник на кмета по смисъла на специалната клауза по чл.47, ал.3 от ЗМИ.
4.-Нека прощава господин Благов, но тази заповед се явява изключително неиздържана, защото се явява едно изключение по отношение признаване на права само за един - недържавен служител - чл. 3 от Закон за Държавния Служител по смисъла на чл. 19, ал. 3 от Закон за администрацията. Налице е неравнопоставеност през закона по отношение на всички други граждани в община Свищов! Считаме за недопустимо възлагането на пълномощия, при това в противоречие с чл. 44 от ЗМСМА, понеже с този текст не се разрешава на кмет да делегира правата си, освен на кметове на кметства. А видимо от цитираната заповед №1794 от 25.09.2003 г. са делегирани права на Станислав Димитров в качеството му на заместник-кмет. Поне да му бяха делегирани задълженията на кмета, горе-долу заповедта можеше да изглежда валидна, макар че от гледната точка на конституционната повеля, не се предполагат фигурите на земестник-кмет. Те не полагат клетва за спазване на законността, което де факто предполага безпринципност или безотговорност на управленските решения, независимо от тяхното естество: един заместник-кмет винаги би могъл да се мотивира, че за него не съществува задължението да спазва някаква законност. Липсва изричната разпоредба в заповедта на кмет Благов за делегиране на задължения си на заместник. А той си остава кмет, до като новоизбраният кмет положи клетва!
В случай, че сте съгласна и убедена в нашите основания, предлага се да изръшите само нещо много малко; то е в кръга на вашите правомощия.Цитираната Заповед е била вече повод на изпълнение от страна на заместник-кмет Ст.Димитров по повод Жалба от адвокат Александър Якимов – Решение №45 на ОИК. Тоест, няма как да я унищожат следварително, понеже и защото Ст.Благов се е съгласил с отправената му в личен разговор критика. Същата е на разположение на личната секретарка на кмета, вероятно препис от нея има също така на разположение на госпожа Лоринкова, председател на ОИК. Заломена сте, следователно, да издирите тази Заповед, да изготвите протест пред Окръжен Съд за нейната унищожаемост (резултатите сочат преизбиране), като Ви замолваме също така да ни известите за започналото от Вас административно производсво, за да вземем дейно участие. От наша страна сме предвидили административна процедура по незаконосъобразнфност пред Областния Управител-нещо, което може да се пътвърди от правният отдел в Общината. Нашата Жалба е отправена по административен ред с тяхно писмо от 16 октомври 2003 г. по Изх.№ 94-Ж-171
Колкото до преклузивния срок по ЗАП, налице са удължените срокове за жалба от страна на А.К.Д. по смисъла на чл.13, ал.2 – месечен срок. Няма пречки прокурор да протестира в този преклузивен срок, с оглед разпоредбата на чл.107 от ЗВС. А що се отнася до задължителното другарство пред Окръжен Съд, позицията ни ще е устновителна по отношение задължението на ОУ или по-точно казано срещу порочния мълчалив отказ, който очакваме. Тоест, ще се наложи съдебна процедура пред ОкС. Обжалваме порочен метод на дейност на републиканската администрация, по неправиност. Замолваме да ни снабдите с обикновен ксеропрепис от тази Заповед на Ст.Благов. Настояваме за Вашата подкрепа в защита на нарушеното субетивно право на А.К.Д.
Свищов,
27 октомври 2003 г.
С почитание
Атанас Друмев