Страница 1 от 1

некоректни куриерски услуги

МнениеПубликувано на: 30 Май 2004, 23:21
от Росен Георгиев
Пратка от мой доставчик не е доставена на моя адрес, а на друг. Подписана е от друг , непознат човек и след това е разпечатана. След сигнала ми, куриерската служба ми донесе разпечатана пратка. Аз отказах да я приема. В "общи условия" на товарителницата няма описан такъв случай и не зная как да си потърся правата. Тъй като не зная как е била опакована оригинално и какво е включвала пратката, съм склонен да мисля, че не съм получил всичко. 2-та дни размотаване ми костваха загуби от неизпълнение на договорни условия с клиент, за който беше техниката от пратката. В закона за Пощите също няма член, описващ подобен случай. Само в НК намерих чл. 171, но дали е правилно да се позова на него? Изобщо кой е най-добрия начин да се процедира в подобен случай? От колеги разбрах, че това не е прецедент и много често част от пратките отиват на "друг" адрес, след което се "губят", а куриерите носят отговорност до десетократния размер на заплатената услуга, т.е. нищо. И още : в пратката имаше договор и пароли за достъп, които, попаднали в злонамерени ръце, биха ощетили клиентите ми и бизнеса ми като цяло. Надявам се на компетентна и бърза помощ! Благодаря !!!

Re: некоректни куриерски услуги

МнениеПубликувано на: 31 Май 2004, 00:01
от donna
става въпрос за "Български пощи" ЕАД така ли да разбирам

вие подадохте ли рекламация, пратката вътрешна или международна беше , с обявена стойност ли беше ,с наложен платеж или как
вие сте отказали пратката , подадохте ли рекламация ,ако е така
извън това което ви дължи БП съобразно ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ДОГОВОРА С ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА ПОЩЕНСКИ УСЛУГИ, ПРЕДОСТАВЯНИ ОТ "БЪЛГАРСКИ ПОЩИ" ЕАД , можете да ги съдите за загубите които сте претърпели от забавянето на пратката ,както и от това ,че не всичко е било в нея и по тая причина сте я отказали ,само дето според мен малко трудно ще докажете загубите ,освен ако имате някакви документи във връзка с това /примерно фактура за платена неустойка на клиент по тая причина / тук делото което ще водите е гражданско

може да опитате да потърсите правата си по наказателен ред , престъплението по чл.171 ал.1 от НК се преследва по тъжба на пострадалия/виж чл.175 от НК / , следва да подадете тъжбата срещу лицето разпечатало пратката ......тя става дълга и широка

какви документи подписахте когато отказахте разпечатаната пратка на пакета

Re: некоректни куриерски услуги

МнениеПубликувано на: 31 Май 2004, 09:37
от Росен Георгиев
Става въпрос а Еконт Експрес.
Липсва един компактдиск с важен софтуер. Всичко друго е налице. Подадох рекламация по установения ред, писменно, с протокол за рекламации, в който описах нарушена цялост на опаковката, разлепен стикер с подписа на подателя, както и липси в пратката (не са описани, не сметнах за редно да ги опиша буквално, на липса на един компактдиск с лицензен софтуер никой не гледа сериозно). Едва ли ще мога да получа фактура за неустойки от клиента ми, тъй като бях принуден от обстоятелствата да закупя спешно втори такъв модул и софтуер (в събота вечерта !!!), за да свърша работата си по договор. Притеснява ме единствено, ако са прочетени съдържанието на договора и по-точно паролите за достъп до услугата, което би довело до застрашаване на конфиденциалността на кореспонденцията на клиента ми. Сам разбирам, че почти няма шанс да се провери това, но не би ли трябвало по някакъв начин да документирам разпечатване на пратката, за да се защитя при последващи вреди, породени от горното? Или протокола за рекламация ми е достатъчен ?

Благодаря Ви много за спешния отговор.

ПП. Пратката е вече при доставчика ми, който е реалния й собственик.

Re: некоректни куриерски услуги

МнениеПубликувано на: 31 Май 2004, 09:44
от boba
Може да се атакува лицето, разпечатало пратката, все пак то се е подписало на документа на куриерската служба и цялата документация и софтуер е попаднала при него. Откъде накъде ще получава умишлено чужда пратка?