Страница 1 от 1

Връщане при дистанционна продажба на отворен продукт

МнениеПубликувано на: 16 Юни 2011, 11:48
от radoslav_stoyanov
Здравейте!

Имам следния казус: клиент е поръчал през уебсайт продукт, който има надлежно описание в сайта, но се оказва, че по някаква причина продуктът не отговаря на нуждите му (става въпрос за батерия, която се оказва несъвместима с неговия модел устройство). Съответно иска да върне продукта (чл. 55 от Закона за защита на потребителите) и да го замени с по-скъп, като доплати. Обаче... въпросната закупена батерия той е отворил, т.е. нарушил е вакумната й опаковка. Така батерията вече не е в продаваем търговски вид, защото може да е ползвана и едва ли някой разумен клиент би си я закупил.

Следва ли да се откаже на потребителя правото му на основание чл. 55, ал. 2, т. 4, поради "опасност" от влошени качествени характеристики? (Поне няма как да се гарантира на следващия клиент, че тази отворена батерия не е била ползвана.)

Мерси предварително!