Страница 1 от 1

Отн. предлагане и приемане на реклама от журналист

МнениеПубликувано на: 12 Окт 2001, 03:09
от Assja
Имат ли право журналисти да продават рекламно време, ако са на трудов договор и ако в медията, където са назначени съществува рекламен отдел, чиято единствена и основна дейност е предлагането и продажбата на реклама,приходите от която са за издръжка на медията. Ако да, или не, то има ли закон/наредба или други указания, уреждащи и контролиращи тези действия. В повечето случаи рекламните агенти работят на хонорар.Всяко едно вмешателство в работата им нарушава създадени вече схеми, правила, контакти, а в нередки случаи се дублират ситуации, които не са положителни както за рекламодателя на първо място, така и за изпълнителя. Не е без значение и крайният месечен финансов резултат за рекламния агент, който получава процент от сделка, докато един журналист освен работна заплата получава и допълнителни хонорари. Ако съществува правно основание журналистите да не изземват функциите на рекламните отдели, то моля за компетентен отговор и коментар.А ако и Вие сте попадали в подобни ситуации споделете Вашето мнение.

RE: Отн. предлагане и приемане на реклама от журналист

МнениеПубликувано на: 12 Окт 2001, 22:42
от Свилен
Ася, отношенията между журналистите и медията, за която работят се уреждат само между тях и ако има уговорка, че ако журналистите докарат рекламодател ще има комисионна - ами значи работят и като агенти. Няма нещо, което според мен да ги органичава. Макар че, ако има някой, който да познава добре медийното законодателство, не е лошо да напише нещо по въпроса.