Отн. предлагане и приемане на реклама от журналист
Публикувано на: 12 Окт 2001, 03:09
Имат ли право журналисти да продават рекламно време, ако са на трудов договор и ако в медията, където са назначени съществува рекламен отдел, чиято единствена и основна дейност е предлагането и продажбата на реклама,приходите от която са за издръжка на медията. Ако да, или не, то има ли закон/наредба или други указания, уреждащи и контролиращи тези действия.
В повечето случаи рекламните агенти работят на хонорар.Всяко едно вмешателство в работата им нарушава създадени вече схеми, правила, контакти, а в нередки случаи се дублират ситуации, които не са положителни както за рекламодателя на първо място, така и за изпълнителя. Не е без значение и крайният месечен финансов резултат за рекламния агент, който получава процент от сделка, докато един журналист освен работна заплата получава и допълнителни хонорари. Ако съществува правно основание журналистите да не изземват функциите на рекламните отдели, то моля за компетентен отговор и коментар.А ако и Вие сте попадали в подобни ситуации споделете Вашето мнение.